Online marketing és social média jelenlét az autóiparban

honlapkészítés, kereső optimalizálás


Egy weboldal a jobb weboldalakért. Hasznos tanácsok, honlapkészítéshez.

Online marketing és internetes jelenlét az autóiparban

cikk keletkezési dátuma: 2010 november 18


A közelmúltban alkalmam adódott arra, hogy egy cég felkéréséből adódóan rövid véleményt alkossak arról, hogy az egyes autómárkák online jelenlétéről mit is gondolok. Kerek perec elmodom nem volt túl népszerű az elemzésem... de nem is baj ők kérdezték:)
Szóval összegezve saját meglátásom szerint, az autógyártó cégek (még a legnagyobbak sem mint audi, merci, bmv, stb) nem fektetnek túl nagy hangsúlyt az onlinemarketing jelenlétre. (persze azért van követendő példa is úgy mint a pl.: a ford egyik kampánya)


Autó márkák internetes jelenléte általánosságban

Általánosságban elmondható, hogy az egyes autó márkák honlapjai, gyakorlatilag egy kaptafára építkeznek. Látvány flash, videó és semmi plussz. Minimális keresőoptimalizáltság, minimális interaktívitás, minimális vevőtámogatás. A honlapok szigorúan a típusokat mutatják be. Nem adnak lehetőséget fórumokon kommentelési lehetőségek kapcsán tanácsadásra vagy épp véleménynyilvánításra.


Az látványos de nem keresőbarát

A honlapok hátránya, hogy látványos ugyan viszont abszolút nem keresőbarát. A flash technológiáról szinte közismert, hogy a keresők számára nehezen feltérképezhető terület. Úgy gondolom sokkal eredményesebb online marketing tevékenységet végezhetnének, ha inkább a html alapjaira építenék a honlapokat.
 

Az audi.hu ami egyik legnagyobb csalódásom

Az autógyártás iparágában az Audi egyértelműen a prémium kategóriába tartozik. A gyár által készített autók kiemelkednek a versenytársai közül. Köztudatban szinte státuszszimbólum erővel bíró márka.
Online megjelenése azonban nem tükrözi eléggé ezt a versenypozíciót. Viszont ez elsősorban nem az audi.hu oldal „hibája”. Sokkal inkább az iparágra általánosan jellemző marketing hozzáállásból ered. Gondoljunk bele, hogy az autóipar területéről így hírtelen eszünkbe jutnak-e olyan vírusmarketing eszközök mint pl. a Heineken humoros ötletes reklám filmjei vagy mint a Vodafone bocsfiuk.com siteja.


Különös hibája, véleményem szerint, hogy az audi.hu oldal gyakorlatilag három külön domainen teljesedik be. van egyrészt az audi.hu ami egy zenélős nyitólap, gyakorlatilag egy landing page. Erről két irányba léphet tovább a látogató. Eggyik irány a wwww.audi.hu azaz 4 db w???? Ennél megtévesztőbb és logikátlanabb domaint talán választani sem lehetne..... (gondolj bele, hogy a haverodnak telefonba be akarod diktálni... tuti félreérti). Nem is boncolgatnám tovább ezt a kérdést nézzünk inkább valami vidámabbat.
 

A ford autó ötletes marketing kampánya

Ez egy régebbi sztori viszont én csak a közelmúltban olvastam róla. Az általam olvasottak szerint a Ford egy igazán kreatív online marketing ügynökséget tudhat maga mögött (elsősorban nemzetközileg). Még 2009 ben indítottak egy olyan reklám fogást melynek kereteiben 100 embert választottak ki. Akik egy évre megnyerték maguknak a Ford márka egyik autóját. A szerencsések kiválasztásában fontos szempont volt, hogy széleskörű online kapcsolatokkal rendelkezzenek, úgy mint sok-sok twitter követő és facebook barát. Feladatuk volt, hogy folyamatossan postoljanak a Ford autóhoz kötődő élményeikről a közösségi médiában. A kampányról nagyon eredményesnhek bizonyult, a cég a beszámolók szerint ennek is köszönheti piaci erősödését. Úgy gondolom ez követendő hozzáállás kell hogy legyen a többi márka számára is. A kampány hivatalos neve The Fiesta Movement
 

 

Autó márkakereskedések az inteneten

Pozitívomnak jelölném meg, hogy vannak olyan markakereskedések, melye véleményem szerint megfelelően alkalmazzák az internet, a honlakészítés és így egyebn az online marketing lehetőségeit. A teljesség igénye nélkül a honda-auto.hu és a mazda-auto.hu weblapokat említeném. Ezekről a weboldalakról elmondható, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a keresőmarketingre és a közösség építésre egyaránt. Úgy gondolom valóban érdemes körülnézni ezeken az oldalakon, ha a márka termékei iránt érdeklődünk, vagy éppen valamely szóban forgó márka autójának tulajdonosai vagyunk.

 

 

 


Szeretné Ön is eredményessé tenni online marketing tevékenységét?

Honlapkészítés Szombathely, Sárvár, Celldömölk

Szeretné hogy honlapja sok ügyfelet szerezzen Önnek?

Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Szoljon hozzá Ön is!
Becenév:
Email:
Hozzászólás:


2010 Honlapkritikus.hu